
Reclame
Effe een leuk of leerzaam filmpje kijken op internet. Leuk, zou je denken, maar…De meest bekende filmpjesdienst schotelt zoveel reclame voor dat het niet meer leuk is. Eén reclamespotje, dat is acceptabel, maar om de paar minuten? Dat is toch neigen naar een premium abonnement?
“Eén reclamespotje, dat is acceptabel, maar om de paar minuten?”
Bam! €13,99 per maand… Het moet toch echt niet gekker worden. In deze samenleving word je doodgegooid met reclame. Overal om je heen en als je op je apparaat zit verbrand je je hand eraan. De frustratie is groot. Het wordt ook op een treiterende manier gebracht. De ene keer duurt het langer voor je een nieuw blok krijgt, en de andere keer soms om de twee minuten. De TV is al erg als er lineair wordt gekeken, maar dit slaat alles. Het geluid is ook gelijk een stuk harder, want het moet merkbaar zijn dat er een reclameblok is. Daar lijkt het in ieder geval op.
“In deze samenleving word je doodgegooid met reclame. Overal om je heen en als je op je apparaat zit verbrand je je hand eraan”
Vet irritant en als je naar een vakantiefilmpje kijkt en je opeens een spotje van een fastfoodketen krijgt of die irritante 50 procent korting van dat kabelbedrijf dan neig je om die kabel ‘ergens anders voor te gebruiken’. Het houdt maar niet op. Het wordt meer… Al een reclameblok van een minuut. Wanneer wordt het net zo lang als op TV? Het zal me benieuwen.
“Het houdt maar niet op. Het wordt meer…”
Het lijkt niet meer te gaan om leuke TV voor de mensen, of een leuk streamingsproduct voor de kijker. Het is een commercieel goudmijntje voor de ondernemers! En wij? Wij trappen er elke keer in. Reclame negeren is of niet meer kijken, of premium gaan of illegaal kijken… En dat laatste met risico’s. Dan schijnt ‘ie’ heel traag te worden. Is dat erg als je geweten traag wordt van al die dommigheid. Want dat is veel reclame…
Fijne avond 😉


2 reacties
Lies Ketz
wij hebben gloeiende hekel aan de reclames om de haverklap…
Bas
En daar zijn premium diensten voor 🙂 🙂 🙂
Nee, helemaal begrijpelijk.