De consument, dat zijn wij! TV en streamen…

De consument, dat zijn wij en als we streamen zijn we oh zo blij! TV met reclame is bah en al die oude films zijn we toch ook een keer beu?! Verhuizen, koken, bakken of braden, mode, alarmdiensten en presentatoren die denken dat ze leuk zijn maar het niet zijn… Het is de dagelijkse standaard als we met onze afstandsbediening zappen en gapen als vervolg ‘weer niets op wat me boeit!’. Bekend toch?! En als er dan een keer iets leuks is dan worden we getreiterd met vier keer in het uur reclame! Want als ik heel eerlijk mag zijn, vroeger waren reclames nog wel leuk en het duurde minder lang terwijl het ook minder vaak was. Lachen om reclame, dat is mij niet meer overkomen de laatste jaren! Weet je waarom? De reclames van tegenwoordig zijn gewoon bloed irritant geworden! Met schreeuwende aandacht wordt geprobeerd om ons over te halen iets te kopen en ik ga daardoor vaak al lopen… Lopen door te zappen naar een andere zender of de streamingsdienst aan! Pingping is wat de rekening elke maand doet, want én TV én één of meerdere streamingsdiensten dat is toch momenteel de gang van zaken…

“De reclames van tegenwoordig zijn gewoon bloed irritant geworden! Met schreeuwende aandacht wordt geprobeerd om ons over te halen iets te kopen”

Een TV abonnement kost ook rond de vijftien euro en tel er eens de maandelijkse abonnementen bij op voor de streamingsdiensten. Vaak komt men dan al aan de twintig euro mits er nog meer abonnementen worden afgesloten. TV vermaak kost al gauw rond de dertig euro en als gekozen wordt voor extra zenderpakketten bij de TV provider dan is pingping nog véél hoger… Men betaalt een vakantie bij elkaar over een heel jaar! Ik kies liever voor een weekendje weg of een weekje naar cultuur, natuur en zon in het buitenland (winter rond kerst ook niet mis!) dan dat ik in mijn huiskamer, op mijn laptop, smartphone of welk ding dan ook alles wil kunnen zien wat men aanbiedt… Het is vooral veel maffia, criminaliteit of horror wat de streamingsdiensten aanbieden en het is écht zoeken om iets leuks te vinden wat bij mijn smaak past! Natuurlijk heb ik zelf een TV abonnement en kijk naar twee streamingdiensten en dat vind ik al meer dan genoeg!

“Het is vooral veel maffia, criminaliteit of horror wat de streamingsdiensten aanbieden en het is écht zoeken om iets leuks te vinden wat bij mijn smaak past!”

Misschien ben ik ouderwets, zoals we vroeger lachten om van Duin en Brandsteder is tegenwoordig al lang niet meer aan de orde. Talentenjachten waaronder zingen, legobouwen en wie het mooist kan dansen is nu de avond waar de gemiddelde Nederlander schijnbaar op zit te wachten. Tussen ons drukke leven door met werk, familie en vrienden vinden we onze rust in dit soort programma ‘s en streamen we daarnaast nog wat bij! Het is de tijd waarin je leeft en alles wordt steeds meer online! Mijn verwachting is dat ‘lineaire TV’ over een jaar of tien, misschien iets langer steeds minder wordt en we uiteindelijk allemaal streamen, want daarmee kunnen we TV programma ‘s kijken wanneer het óns uitkomt. Het journaal om zes uur? Dat is nu nog een vast tijdstip voor veel mensen maar in de toekomst gaat het veranderen, nét als dat avondje Studio sport op de zondag. Doe je het op maandag met een kop groentesoep? Dan is dat geen énkel probleem want binnen no-time staat het erop!

“Tussen ons drukke leven door met werk, familie en vrienden vinden we onze rust in dit soort programma ‘s en streamen we daarnaast nog wat bij!”

Je zit in een tijd waarbij TV, film en serieproducenten hun merk online gaan zetten in een platform. Dus het wordt dokken als je in de toekomst overal dingen van wilt kunnen zien. Merk A heeft een streamingsdienst voor 9,95 per maand, merk B een streamingsdienst voor 4,95 per maand en dan nog die sportproducent met zijn streamingdienst voor een zak patat! Ofwel tweevijftig! Je ziet het nu al gebeuren en ik zie aankomen dat dit alleen maar meer wordt! Lineaire TV verdwijnt in de loop der jaren en al die producenten komen (terug) met streamingdiensten waardoor je uiteindelijk véél meer geld kwijt bent om naar je (favoriete) programma ‘s, series, films en sport te kijken… Het is wat de consument wil en kan! En de producenten? Zij gaan ons dienen, nét zoals in een vijfsterren-restaurant. Geen kaviaar met dure wijn maar TV op maat speciaal met de mogelijkheid om op je smartphone of tablet verder te kunnen kijken! Welke tijd we ingaan? Als je bij wilt blijven een dure schermtijd, waarin we steeds meer kunnen kiezen maar elke maand minder overhouden vanwege die streamingdiensten… Dus, afkicken of bingewatchen?!

“Geen kaviaar met dure wijn maar TV op maat speciaal met de mogelijkheid om op je smartphone of tablet verder te kunnen kijken!”

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *