De deurverkoper…
De deurverkoper, hij staat aan je bel te lellen en probeert je het meest goedkope pakket aan te bieden voor stroom, mét daarbij internet en TV. Géén interesse is je antwoord, maar dan op een iets subtielere manier. Tot drie keer toe ‘drammen’ ze door en vervolgens lopen ze weg met soms een lang gezicht. Wéér een bonusje minder… Maar wat ben je eigenlijk wijzer geworden na wat de verkoper heeft gezegd?
Je krijgt alles in één, al je primaire behoeften, behalve water worden ondergebracht bij hetzelfde bedrijf. Alles wordt voor je geregeld, zélfs in huis komt er een handige Harry de boel installeren! Maar wat scheelt het je nu écht in de portemonnee? Volgens de deurverkoper krijg je een contract van twee jaar waarbij je jaarlijks driehonderd euro bespaart, op álles wat ze aanbieden. Maar hoe doen ze dat? Ze moeten hun geld toch érgens vandaan halen?
De kleine lettertjes… daar zou ik eerst eens mee willen beginnen, maar dát is nu juist wat de deurverkoper niet bij zich heeft. Net zoals een speciale actie die je aan de deur mag doorvoeren, dat zat er ook niet bij! Een actie speciaal voor jou omdat je hem of haar aan de deur vertrouwde en alleen jij, of je hele buurt of wijk krijgt. Dezelfde voorwaarden van de ‘actie’ gelden als op de website staat van het bedrijf blijkt achteraf… Helaas, geen interesse!
Niets speciaals als ik de deurverkoper binnenlaat als ik het product zou kopen, maar een kop koffie kunnen ze wel krijgen hoor 🙂 Ik heb soms een beetje medelijden met deze mensen. Hoeveel ‘nee’ zullen ze krijgen tijdens hun ronde? Worden hun benen daar niet ‘extra moe’ van? Wie weet… word ik ooit hun vriend als ik alsnog een keer zal besluiten een product bij het bedrijf af te nemen wat zij hebben gepromoot. Dat ik mijn autoraam opendraai en ze complimenteer met hun product! Dat hun voetstappen minder zwaar worden… Zo ben ik dan wel weer 😉